Tovább

Valós problémák megoldása projekt alapokon
speciállis kollégium

Általános

Informatika tanár szakon újabb speciális kollégium bevezetését tervezzük, mely az egyetemről ma még hiányzó, projekt alapokra épülő módszerek használatát tűzi ki célul. Jelenleg nincs lehetősége a hallgatóknak megfelelő mélységben megismerniük a napjainkban oly fontos csapatmunkát, projektek felépítését, feladatok részproblémákra való osztásának fontosságát, dokumentációk elkészítésének jelentőségét.

Fontosnak tartjuk, hogy a tanár szakos hallgatóknak is lehetősége legyen az önálló tanulás mellett a projekt (csoportos) munka megismerésére is. Lehetőséget szeretnénk adni Tudományos Diákköri Konferenciára (TDK) való felkészülésre, az alkotás örömének, a létrehozás szépségének átélésére, oly módon, hogy valós problémák megoldásával új és hasznos alkalmazások születnek. Például az egyetemi könyvtár informatikai problémáinak megoldása.

Betekintést szeretnénk adni hallgatóinknak azokról a lehetőségekről és minőségi követelményekről, melyeket a mai szakosodott világunk megkövetel a modern informatikai piacon. Ez fontos lehet az informatika tanároknak is, hiszen egyéb szakos kollégákkal együtt hasznos oktatási segédanyagokat készíthetnek ezzel a szemlélettel.

Óraszám

0+2

Követelmények

A gyakorlati jegy megszerzéséhez szükséges egy csoportosan elkészített beadandó feladat, mely a félév elején specifikált problémát megoldja.

Összefoglaló tematika

Autodidakta illetve csoportos tanulás módszerei. Projekt munka feltételei. Valós, hétköznapi igények megfogalmazása az informatika nyelvén. "Oszd meg és uralkodj" elve a problémák megoldásában.

Ajánlott irodalom

  1. Tóth Tibor: Minőségmenedszment és informatika
  2. Neil Bredly: Az XML kézikönyv
  3. Nyékyné: Java 2 Útikalauz programozóknak
  4. Brett McLaughin: Java és XML
  5. JavaServer Pages
  6. Laruie & Laruie: Apache
  7. Wyke, Walker, Cax: PHP fejlesztők kézikönyve
  8. Angster Erzsébet: Az objektum orientált tervezés és programozás alapjai
  9. Angster Erzsébet: Objektum orientált tervezés és programozás - Java
  10. Az ActiveX programozása I, II.