Tovább

Valós problémák megoldása projekt alapokon
speciállis kollégium

Megbeszélés még egyszer: 2004.09.28-én 15:00-kor a 2.406-os szoba előtt.
Múlt héten megbeszéltek:
  1. A projektben egy webes játékportált készítünk el.
  2. A felhasználók regisztrálnak, hírlevelet kaphatnak, bejelentkezés után játokokkal játszhatnak, melynek eredményét elmentjük, azokból statisztikákat adunk. (Adatok tárolására MySQL adatbázist használunk)
  3. Egy-két ember készíti el az adatbázist és a bejelentkeztetést
  4. egy ember a statisztikát
  5. a többiek játékokat készítenek (egyedül vagy csoportban a játéktól függően) (lehet Flash, JavaScript, JSP, PHP (, Delphi kliens, ami kommunikál a szerverrel))
  6. Játékötletek a Grafilogika című újságból (7,3 MB), de más is lehet.

Általános

Informatika tanár szakon újabb speciális kollégium bevezetését tervezzük, mely az egyetemről ma még hiányzó, projekt alapokra épülő módszerek használatát tűzi ki célul. Jelenleg nincs lehetősége a hallgatóknak megfelelő mélységben megismerniük a napjainkban oly fontos csapatmunkát, projektek felépítését, feladatok részproblémákra való osztásának fontosságát, dokumentációk elkészítésének jelentőségét.

Fontosnak tartjuk, hogy a tanár szakos hallgatóknak is lehetősége legyen az önálló tanulás mellett a projekt (csoportos) munka megismerésére is. Lehetőséget szeretnénk adni Tudományos Diákköri Konferenciára (TDK) való felkészülésre, az alkotás örömének, a létrehozás szépségének átélésére, oly módon, hogy valós problémák megoldásával új és hasznos alkalmazások születnek. Például az egyetemi könyvtár informatikai problémáinak megoldása.

Betekintést szeretnénk adni hallgatóinknak azokról a lehetőségekről és minőségi követelményekről, melyeket a mai szakosodott világunk megkövetel a modern informatikai piacon. Ez fontos lehet az informatika tanároknak is, hiszen egyéb szakos kollégákkal együtt hasznos oktatási segédanyagokat készíthetnek ezzel a szemlélettel.

Óraszám

0+2

Szükséges előismeretek

Programozás módszertan 1 és 2. félév

Követelmények

A gyakorlati jegy megszerzéséhez szükséges egy csoportosan elkészített beadandó feladat, mely a félév elején specifikált problémát megoldja.

Összefoglaló tematika

Autodidakta illetve csoportos tanulás módszerei. Projekt munka feltételei. Valós, hétköznapi igények megfogalmazása az informatika nyelvén. "Oszd meg és uralkodj" elve a problémák megoldásában.

Részletes tematika

1. hét

Az autodidakta módon történő tanulás feltételei, lehetőségei. Az önálló, egyéni munka hátrányai (miért szorultak háttérbe a céhek?)

2. hét

A csoportos tanulás feltételei, előnyei illetve hátrányai. A projekt munka folyamata. (a manufaktúra kialakulásának szükségessége)

3. hét

Valós problémák felvetése, azok megfogalmazása az informatika nyelvén.

4. hét

A szoftverminőség és a szoftverfolyamatok alapfogalmai. A szoftvertermék-minőség szabványai, követelményspecifikációk.

5. hét

"Oszd meg és uralkodj" elve. A problémák részfeladatokra osztásának jelentősége.

6. hét

Technológiai és kommunikációs kérdések megbeszélése.

7. hét

Biztonsági megfontolások az egyes témakörökben.

8. hét

Megvalósítás I.

9. hét

Megvalósítás II.

10. hét

Megvalósítás III.

11. hét

A dokumentációk típusai, formái, fontossága.

12. hét

A dokumentációk elkészítésének módszerei.

13. hét

Beadott feladatok bemutatása a csoportnak, értékelés.

Ajánlott irodalom

  1. Tóth Tibor: Minőségmenedszment és informatika
  2. Neil Bredly: Az XML kézikönyv
  3. Nyékyné: Java 2 Útikalauz programozóknak
  4. Brett McLaughin: Java és XML
  5. JavaServer Pages
  6. Laruie & Laruie: Apache
  7. Wyke, Walker, Cax: PHP fejlesztők kézikönyve
  8. Angster Erzsébet: Az objektum orientált tervezés és programozás alapjai
  9. Angster Erzsébet: Objektum orientált tervezés és programozás - Java
  10. Az ActiveX programozása I, II.